понеделник, 3 ноември 2014 г.

Геометрия

Оригами е велико изкуство! 
Надявам се то да остане непресъхващ извор и за мен. Отдавна се дивя на геометричните и многомодулни модели, но все не мога да се престраша да направя някой с хиляди сгъвки. 
За изработването на обици не са ми необходими чак толкова сложни модели, но много ми се искаше да се сдобия и с лампа, която е вече по-висш пилотаж.
В Pinterest намерих един не много сложен модел: http://www.pinterest.com/pin/229754018466106868/ , но все още не е готов за публика.
Затова пък шестоъгъната форма малко ме обсеби и я използвах и на други места:




В желанието си да направя нови оригами сгъвах на посоки разни изрезки и амбалажни листчета. Така почти случайно се получи нещо дребно и геометрично, което ми допадна с абстрактния си, но подреден дизайн.


 Принципът на сгъване тук е двоен триъгълник. От него могат да се разработят голямо разнообразие от форми и очаквам да изкочат още най-различни "хармонички" и "акордеончета".


На схемата долу можете да видите и други интересни имена на базисни форми с сгъвки. Те  сами по себе си биха могли да бъдат интересни абстрактни форми за бижута или детайли за други обекти - дрехи, мебели и декорация от керамика, дърво или дори метал.


Комбинацията от различните материали  играе важна роля за дизайна на бижутата.
Понякога си купувам метални заготовки, шнурчета, мъниста и хартии без да имам идея как да ги използвам и чакам те да ми проговорят. Тези колиета чакат да бъдат направени почти от година и най-накрая мисля, че са готови за почитателите на екзотиката.








 Можете да забележите, че съм използвала и рециклираната хартия - тя има приятна цветова мекота и се комбинира добре с вече по-лъскавия ни бит. Да не говорим за цената и разнообразието, в които се намира - от фолирани листи до гуфрирани кашони. 
За мен в случая хартията има и сантиментална стойност, защото беше опаковка от подарък. Когато след дълго ровене из шкафовете с шарени хартии, точно тази ме привлече, аз се замислих... за съдбата и приятелите - те си знаят работата! 
Та значи вече може да ми подарявате само опаковки :).






За мен геометричната серия, която ви представих беше неочаквана и предизвикателна и се надявам да успея да насгъвам още оригинални абстрактни модели в този стил.
Трябва да спомена, че причина за новите ми търсения са момичетата от Mагазинче
http://magazinche.com ), които надъхват и много други млади автори. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар